torsdag 15 januari 2009

begravning

ställde klockan på 07.45 men vaknade 20 i, som vanligt , vaknar nästan alltid precis innan klockan vilket är rätt skönt ;p
men klädde på mig, fika åså sen for vi till älvsbyn på farmors begravning, bara jag stod där i ingången och såg alla farbröder m. familj började jag nästan gråta, grät ju dock rätt mkt under hela begravningen, tror jag har rätt lätt att gråta, pappa sa de till mig för nån dag sen och fick mig en liten tankeställare. brukar inte gråta så mkt om jag ser film med någon eller några, men om jag är ensam och ser ex. rent osv brukar jag storböla, kan vara skönt ibland
men begravningen var då jättefin! verkligen, prästen var jättefin och blommor, vit kista .. åh den förtjänade du
en gick fram och sa att du fått kämpa så länge, med reumatiskten. men ändå, varje gång man var och hälsade på var du alltid på humör och du klagade aldrig.. beundrar de farmor. när vi stod där, alla barnbarn och la en ros på din kista tänkte jag på de. beundrar dig för de, ska inte klaga om man känner att man har lite ont i armen, foten eller vad som helst. för de är ingenting.
vila i frid <3

men men sen åkte ja då bröderna med familj till ett ställe i påle, åt smörgåstårta och vanlig tårta åså, ida hade också med sina barn, mellvin och maximilium :) max var dock bara 2 månader men ooh så söt ;) stora tjocka kinder, väldigt stor, de sa typ upp mot 8 kg ! :S haha men men, han sov rätt mkt ;p

sen åkte vi hem och jag var så trött så la mig i soffan och slappa tills träningen, visste ju redan innan vad vi skulle köra, hårdaste träningen nu och kände att jag verkligen ville ha de ! så de var riktigt skönt faktiskt ;) helt slut var jag !

fick också veta att träningen på söndag är flyttad till 11.30....... ska vara på fest hos maja som fyller 18 idag (grattis!!) på lördag och sova där så mamma och pappa ska hämta mig typ halv 11 ! :S haha får ta en lugn kväll;p

men nu ska jag dra mig , fredag imorron! skola och sen ut och äta med elsa och mormor, myyyyyyyys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar